fredag den 17. marts 2017

Vanilje kage med chokoladestykke



Bradepandekage
Da jeg lavede denne kage fik jeg cirka 12-14 stykker ud af den, men det kommer meget an på størrelsen af stykke. jeg skar også nogle ret store stykker af den.


Ingredienser


  • 3 Æg
  • 250g sukker
  • 300g smør ( jeg brugte smeltet margarine)
  • 500g hvedemel (måske lidt mindre)
  • 3 tsk bagepulver
  • 1 spsk vaniljesukker ( jeg brugte også vanilje ekstrakt)
  • 250g mælk (jeg brugte minimælk)
  • 100g mælkeckololade
  • 100g hvid chokolade




Fremgangsmåde:


  1. Pisk æg, sukker og det smeltede smør sammen.
  2. Pisk det sammen indtil sukkeret er "smeltet".
  3. Bland så melet, bagepulver, vaniljesukker og mælk i.
  4. Bland det sammen til en ensartet dej.
  5. Bland så vanilje ekstraket i og chokoladen.


kagen bages ved 200 grad almindelig ovn i cirka 25 minutter














Hvad syntes jeg om kagen:
Det er en meget let og luftig kage. Den ville være fin med almindelig glasur, let at tage med på arbejde eller i skole. Det er sådan en kage hvor du selv kan vælge om du vil putte chokolade eller en slags frugt i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar